Fotografia pośmiertna


            Fotografia pośmiertna, która stała się popularna w drugiej połowie XIX wieku, to współcześnie trend tak samo fascynujący, jak i przerażający.


            Zmarłym zdjęcia robiono nie tylko w trumnach, ale i w łóżkach, na krzesłach, czy też na stojąco przy pomocy specjalnie do tego celu stworzonego stelażu. Wtedy starano się, żeby zmarły wyglądał jak żywa osoba. Często też otwierano im oczy lub malowano gałki oczne na zamkniętych powiekach.



Gdyby nie nienaturalne ułożenie stóp, trudno byłoby zauważyć, że kobieta na zdjęciu jest martwa.



            Najczęściej na fotografiach pośmiertnych epoki wiktoriańskiej można zobaczyć dzieci, ponieważ ich śmiertelność w tamtych czasach była wysoka.



           Nierzadko taka fotografia była jedynym zdjęciem bliskiej osoby, jaką rodzina posiadała. 

                 Zdjęcia robiono nie tylko zmarłym ludziom, ale i zwierzętom. 


               Współcześnie niektórzy nadal uwieczniają zmarłych bliskich, lecz najczęściej są to zdjęcia z pogrzebu. Czy u was także fotografuje się zmarłych?


Polub nasz Fanpage i nie przegap żadnej ciekawej informacji!



Fotografia pośmiertna Fotografia pośmiertna Reviewed by Morowe on października 20, 2017 Rating: 5

9 komentarzy:

  1. Masz racje przerazajace i fascynujące zarazem

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w pudle ze starymi fotkami znalazłem podobne zdjęcia,tzn fotografie gdzie rodzina pozuje z nieboszczykiem leżącym w trumnie i nawet trochę tych fotek było...I to wcale nie są takie stare fotki,bo jeszcze np z umarłą moją prababką...

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko jedyna, ale fakt, są w zbiorach rodzinnych z dawnych lat zdjęcia z pogrzebów i zmarłych w trumnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiłam kiedyś na kanał na Youtube: post muerte. Tam i sławne osoby, i dzieci.... No cały taki kanał. O zwyczaju wiedziałam od dawnajednak z tym stelażem, i malowanim gałek ocznych ma zamkniętych już powiekach to mnie zdzowilas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym trendzie. Ci ludzie po prostu chcieli mieć pamiątkę ze swoim bliskim, a śmierć była ostatnią okazją. Teraz możemy zrobić sobie z każdym niezliczoną ilość zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam w domu album że zdjęciami z pogrzebów, trumien czy na łożu śmierci. Jak byłam mała to mama nie pozwalała mi to oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypomniałas mi moj ulubiony film z Nicole kidman. W tym filmie na koncu się okazuje że to ona wraz z dziecmi nie może/ nie chcą opuścić domu w którym mieszkali za życia.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w rodzinnych albumach również natrafiłam na zdjęcia pogrzebowe.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.